Madplan
Skriv en kommentar

Madplan uge 10 – og lidt om dagens fjollerier og umådelige sløvsind.

68

Madplanen for næste uge er som sædvanligt, fristes man vel efterhånden til at sige, sent ude.

Nicolas og jeg har været kvæstede i dag. I nat, natten til hans halvt års fødselsdag, valgte Splinten for første gang at sove 8 timer uden mad ( fra 18.30 til 2.30). Fantastisk! Tænker I nok. Men 8 timer i streg og uden hjælp, kan man ikke just påstå, at det var. Det var med sut og med bleskift og med nuslen og puslen. Meeeeen….. Måske et skridt i den rigtige retning? Who knows? Men i hvert fald! Vi har været kvæstede i dag.

Ikke at det skal undskylde at madplanen først kommer nu, men blot for at fortælle, med hvad og hvordan vi har haft det i dag.

Men Splinten skal ikke have skylden alene. For lige så inspirerende og livgivende dagen i går var med sin sol og varme, lige så dræbende og uinspirerende har dagens slud, sjap været i dag…. Vi har stort set intet foretaget os…..tsk tskt tsk!

Og bare sådan lige for at fuldeende billedet af en temmelig håbløs dag, så må jeg simpelthen fortælle, hvor tåbeligt, jeg bar mig ad. Planen var, at vi i dag skulle lave tomatsupen til i morgen. Den skulle laves af den kyllingesuppe, jeg lavede her først på ugen. Den har stået og kogt god kraftig i lang tid og da jeg så skal sigte fyldet fra og bruge suppen, vælger jeg at prioritere fyldet, hælde det ned i sigten og lade suppen fise lige igennem ned i vasken under????

FUUUUUUUCK! Jeg opdagede det faktisk først, da jeg stod med en fyldt sigte med totalt udkogte rødder og urter. I baggrunden grinede Nicolas i skægget, men jeg bandede og svovlede godt og grundigt. I stedet måtte jeg lave suppen på Herbamara urteboullion.Damn!

Den smagte nu ganske fint, om end en note for stærkt til mine smagsløg (splinten,som Nicolas lod smage en lille mundfuld, synes der i mod at den var helt perfekt og ville meget gerne have haft mere…..hmmmm)

70

69

Og nu til madplanen for næste uge. Jeg har endnu en gang ikke nået at handle i dag og må igen ud i morgen formiddag. Men så er det jo dejligt, at suppen til i morgen aften allerede er lavet i dag.

Når vi handler i morgen, skal vi også huske at få købt frisk blomster med hjem. Jeg trænger SÅ meget til det forår – og friske blomster giver da altid et lille pift i den rigtige retning.

Ps. Husk at skabelonen til madplanen fortsat kan hentes her

Skriv et svar

